hati di uji,,, terima kasi wahai CINTAKU

assalamualaikum....

spanjang cuti sem.... hati sentiasa di uji  dgan perangai y pelbagai....  alhamdulillah masih kuat
untuk di tempuhi .. bagi ku benda remeh seperti soal hai dan perasaan kita harus bijak mengawal...
maksud saya kalau get into relationship with someone tidak perlu la memberi 100% jiwa raga pada gf/bf sbb mereka blom menjadi hak milik kita spnuhnya dengan sekali lafaz ''aku terima nikahnya''..sbb hati manusia terutamanya wanita mudah berubah2  slagi mana mreka masih tidak bertemu teman y boleh menjaganya sepertimana ayahnya menjaga dan melindungi dari segala hal.. :)

se jujurnya saya agak sebak bila melihat warga emas menjalani hidup dengan senyuman walaupn pada zahirnya mereka mengalami kesakitan.. mereka berusaha tidak memberitahu y merfeka mengalami ssuatu pnyakit y agak kronik pada anak2 mereka dengan alasan tidak mahu menyusahkan ank2...
situasi itu berlaku di depan mataku sendiri seorang ayah yang tabah mengharungi khidupan sendiri..yang suka berahsia ttg apa yang berlaku keatas dirinya .... siyes! saya tak kuat untuk mlihat dia 'pura-pura' seperti org yang shat... tetapi hati ini kuat mngatakan dya buat begitu untuk mlihat kluarganya bahagia ...

*nota kaki *  saya knal cinta dari allah.. wujudnya cinta dalam hati adalah kerana Allah...terima kasih ya Allah atas pemberian yang berharga ini buat insan yang lmah spt ku... akanku jaga hati ini dan jua hati insan2 y lain.. insyAllah :)

No comments:

Post a Comment