bengang.....inilah cinta....janji ....sumpah...... 1.

Alysha seorang remaja yang bertubuh kecil tetapi brutal.....Dia mempunyai tiga orang rakan baik dari bangku sekolah yang sentiasa bersama  dia hingga ke peringkat kolej ...Alysha adalah anak tunggal kepada Datuk Zahim dan Datin Monna yang merupakan pemilik syarikat telekomunikasi yang terkemuka di Malaysia.....
        Alysha seorang yang keras kepala dan dia juga susah untuk ditegur......Sekarang Alysha belajar di tahun 2 di sebuah kolej dalam perniagaan.....Alysha juga seorang yang bijak dalam pelajaran walaupun dia seorang yang degil dan sentiasa membantah segala keputusan yang dibuat oleh kedua-dua mama dan abahnya tetapi dia tidak pernah menghampakn mereka dengan prestasinya di dalam peperiksaan.........

               Pada suatu hari, selepas Alysha tmat kelas accountnya dia menunggu rakan-rakan baiknya di cafe milik haji Darwish...... Dia memesan menu seperti biasa sambil membelik-belik jam tangan,dalam fikrannya tertanya- tanya  "pegi mana la kowang nie, lama dah kowt aku tunggu kt sini doe, ?"...... Tiba-tiba orang yang ditunggu telah tiba, tetapi Alysha hairan kenapa rakannya itu berberlari seperti di kejar hantu...... terus dia bertanya "Woi kenapa dengan kau ni lari bagai di kejar dek hantu ni, mana Mala ngan Lisa?, ish kowang ni tau berapa lama aku tunggu kowang kat sini naik kembung dah perut aku minum air je tau tak, aku lapar nak makan la doe.. ke kowang pergi bercinta! eh ko kena ingat dalam kumpulan kita tak ada pun sorang pun akan ada hubungan istimewa dengan mana-mana lelaki tau," peringatan Alysha kepada rakannya tentang kesepakatan mereka empat sejak pertama kali menjejakkan kaki sebagai pelajar kolej.... "woi aku tnya kau ni mana Lisa ngn Mala? oi kau pekak ke ? aku tengah tanya kau ni?......

No comments:

Post a Comment